“AFAS gebruiken we voor crm, ordermanagement en financiën”, begint Jan. “Vroeger hadden we daarvoor een ander ERP-pakket en dat heeft jarenlang prima gewerkt. Maar ondertussen waren we gegroeid van eenmanszaak tot kmo met 8 medewerkers. Keer op keer botsten we op de limieten van ons oude systeem. Bovendien was die software maatwerk en bracht elke update veel problemen met zich mee. Tijd om naar iets anders uit te kijken.”
Direct een klik
“Toen we de markt verkenden, viel ons oog op AFAS – onze buren uit Mechelen. We nodigden ze uit voor een gesprek en er was direct een klik. Het is een kwestie van aan tafel te zitten met mensen die begrijpen wat je nodig hebt. En met AFAS zat dat onmiddellijk snor.”
“Standaardsoftware is voor ons een kwaliteitsgarantie.”
“Dat AFAS standaardsoftware levert, was voor ons een enorm pluspunt: als er dan toch een probleem opduikt, heeft dat gevolgen voor al hun klanten. Dus doet AFAS er alles aan om die problemen snel op te lossen. Anders gezegd: standaardsoftware is voor ons een kwaliteitsgarantie.”
Twijfel slaat toe
“Natuurlijk hadden we twijfels toen we voor AFAS kozen”, gaat Jan verder. “De implementatie van een nieuwe ERP-pakket vraagt tijd en geld. En software kiezen, blijft een beetje een sprong in het duister. Dus die twijfels waren er zeker toen we met het project startten.”
“Die implementatie verliep niet zonder slag of stoot. Na de basisinstellingen begon het complexere werk en daar liep het strop. Dat was even slikken voor ons en dat hebben we dan ook laten weten. Resultaat? AFAS veegde de problemen snel van de baan.
“We werken nu snel en correct, de software is gebruiksvriendelijk en in een vingerknip exporteren we de cijfers naar Excel.”
9,5 op 10 voor AFAS
“Op 1 juli 2017 was alles klaar en gingen we aan de slag met AFAS. En ik moet zeggen: we zijn tevreden, héél tevreden. Schrijf gerust dat ze een 9,5 op 10 krijgen van Axept. We werken nu snel en correct, de software is gebruiksvriendelijk en in een vingerknip exporteren we de cijfers naar Excel. Bovendien groeit AFAS mee met ons bedrijf, dus ook in de toekomst zitten we gebeiteld.
“De medewerkers die de helpdesk bemannen in Mechelen verdienen ook een woordje lof.”
“Of ik nog iets kwijt wil over AFAS? Toch wel. De medewerkers die de helpdesk bemannen in Mechelen verdienen ook een woordje lof. Wanneer ik een vraag heb of met een softwareprobleem worstel, staan ze altijd klaar met raad en daad. Maximaal een half uurtje duurt het voor ik mijn antwoorden krijg. Die service is écht top!